اطلاعات تماس

لطفا جهت دریافت مشاوره در زمینه های بهینه سازی و ارتقا رتبه وب سایت در گوگل و همچنین دریافت راه حل های بازاریابی محصولات و خدمات خود در اینترنت (دیجیتال مارکتینگ) در ساعات اداری جهت دریافت وقت مشاوره با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید.

SEO: 09372533067
Digital Marketing: 09382332097

سئو یا Search Engine Optimization (بهینه‌سازی موتور جستجو) به اختصار به معنی انجام برخی فعالیت‌ها روی سایت و بهبود رتبه کلمات کلیدی هم چنین ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو می باشد.

بازاریابی محتوا هم در ساده‌ترین شکل یعنی بازاریابی به وسیله محتوا.


بااینکه ظاهر قضیه ساده نشان می دهد ولی خیلی از افراد و حتی بسیاری از کسانی که با مقوله سئو و طراحی سایت و مانند آن سرو کار دارند، دقیقاً نمی‌دانند بین سئو و بازاریابی محتوا چه رابطه‌ای برقرار است. اصلاً رابطه‌ای دارند؟!

همچنین آن‌ها پاسخ به این سؤالات را نمی‌دانند:

  1. آیا سئو و بازاریابی محتوا با یکدیگر نقطه اشتراک دارند یا دشمن و متضاد هم به شمار می‌روند؟
  2. آیا وقت گذاشتن برای یکی از این دو مورد، ما را از توجه به دیگری منع میکندد؟ یا پرداختن به یکی، باعث تقویت دیگری میشود؟
  3. مرز میان سئو و بازاریابی محتوا چیست ؟
    در پاسخ باید گفت: SEO و Content Marketing  (بازاریابی محتوا) در کنار هم، مکمل هم و دوست یکدیگرند.

ارتباط بازاریابی محتوا با سئو

اما شاید بپرسید چرا؟

  1. سئو و بازاریابی محتوا باهم یکپارچه‌اند

    برخلاف تصور سئو و بازاریابی محتوا جدا از هم و کاملاً متفاوت و متمایز از یکدیگرند ، این دو درهم‌تنیده‌اند. سئو و بازاریابی محتوا به مقدار زیادی باهم همپوشانی دارند.البته میان سئو و بازاریابی محتوا تفاوت‌هایی هم وجود دارد و به‌عبارت‌دیگر این دو را می‌توان از هم متفاوت دانست – و واقعیت هم همین است - ولی از این سخن نمی‌توان چنین نتیجه گرفت که این دو باهم در تضاد هستند.به‌عنوان‌مثال، سئو محدود و فنی‌تر ولی بازاریابی محتوا گسترده و جامع‎تر است.
  2. سئو و بازاریابی محتوا رابطه مکمل دارند

    رابطه بین سئو و بازاریابی محتوا را از یک دیدگاه دیگر هم می‌شود بررسی کرد: سئو تقاضا می‌آفریند و بازاریابی محتوا به این تقاضاها پاسخ می‌گوید. باید بدانیم که سئو بدون محتوا معنایی ندارد.شما به واژه‌ها، کلمات کلیدی، مقالات، عکس و فیلم و ... نیاز دارید تا بتوانید حرفی از سئو به میان آورید و کار سئو انجام دهید. به عبارت دیگر، سئو یعنی کلمات کلیدی، و بازاریابی محتوا یعنی استفاده از این کلمات کلیدی.کلمات کلیدی، تحقیق و بررسی در مورد آن‌ها، بهینه‌سازی آن‌ها و ردگیری این کلمات طلایی، سئو را تشکیل می‌دهد.

حال پاسخ به این سؤال که «چگونه می‌توان از این کلمات کلیدی استفاده کرد؟» می‌شود بازاریابی محتوا.تنها راه برای استفاده از کلمات کلیدی این است که شما آن‌ها را به‌صورت استراتژیک در محتوای خود استفاده کنید.

مقالات آموزش های سئو و دانستنی های سئو را مطالعه کنید